Aangekomen in Singapore!

8 november 2009 - Singapore, Singapore

De verwachte 12 uur afzien tijdens het vliegen zijn eigenlijk voorbij gevlogen. We hadden namelijk aan boord echt een enorme keuze uit audioboeken, films, muziek en tv series. We hebben zelfs de nieuwste harry potter kunnen kijken!

Ook werden we continu verwend met drinken en eten, totaal tegen verwachting kregen we zelfs een warme maaltijd geserveerd (en dat terwijl we op schiphol nog een flinke kip-sate hadden verorberd).

Goed, uiteindelijk dus aangekomen op singapore airport...  Tsja, en daar sta je dan. Een massaal vliegveld in een massale metropolis. Overal verwijzingen naar luchttreinen, maar nergens een winkeltje om tickets te kopen.

Uiteindelijk een toeristenpas gekocht waarmee we met zo'n 3.50 euro per dag door heel singapore kunnen reizen. En zo zijn we dan ook uiteindelijk beland bij ons hostel in de buurt 'Little India' (G4 station @ http://bit.ly/1yZRYp). En wat een gestoord drukke buurt is dat! Toen we het metro-station uit kwamen, stonden daar werkelijk honderden indische (voornamelijk mannen) te kletsen en te genieten van de afgekoelde (27 graden) buitenlucht. Het is ons nog steeds een raadsel of dit iedere dag zo is, of dat er vandaag een of andere gelegenheid is.

Natuurlijk ook nog wat gegeten bij een buitenrestaurant, precies zoals je het voor zou stellen in een indische buurt, met plastic stoeltjes en tafels, lelijke menu-kaarten, maar heerlijk eten! Dit was in eerste instantie ook wel te zien aan de hoeveelheid lokale mensen die er zaten.

Goed, nu is het inmiddels wel weer genoeg geweest voor vandaag. Het is hier lokaal 22:17, of 15:17 in nederland, maar wij zijn kapot van het slechte slapen in het vliegtuig. Met een beetje geluk halen we zo in een keer de jet-lag onderuit.

Veel liefs,

Ivo en Roos

p.s.: Nog weinig fotos gemaakt, we moeten nog even kijken hoe deze online te zetten. Internet is in ons hostel aanwezig, maar nog niet snel genoeg. Wellicht later bij een ander hostel.

1. KrisRia:
    8 november 2009
    Fijn dat jullie het leuk hebben gehad onderweg, enne! de warme maaltijd aan boord is normaal hoor! en ook de lunch en/of ontbijt. Maar fijn te lezen dat jullie het nu al naar de zin hebben. Het wordt warmer en vochtiger, maar gewoon negeren, nat is nat zal ik maar zeggen. Luitjes kom lekker even bij en ga leuke dingen doen.

Buenas noches/dias, Kris Ria.
  2. Ger en Zlata:
    9 november 2009
    Lekker saampjes genieten. Geef je ogen de kost, laat ze niet op een spleetje staan, staat zo raar als weer terug bent. Misschien een lekker receptje opdoen, wij moeten het doen met een stampot zuurkool,ook wel lekker hoor, Horen weer van jullie,
    dikke voor beide, pa en ma
  3. Ger en Zlata:
    9 november 2009
    Ja lieverds, de dikke, staat voor, -- dikke kus--
    hihihi
  4. Ivo:
    9 november 2009
    Vandaag ineens een stuk rustiger in little india. Bleek dat de enorme drukt er enkel op zondag is. Dan komen alle indiers uit de wijde omstreek naar hier om gezellig te socializen en oude bekenden op te zoeken. Dit gebeurt ook in andere buurten (zoals b.v. chinezen, maleisiers etc.)

Groetjes!
  5. Lucas de Groot:
    9 november 2009
    Oh,gelukkig, jullie zitten toch in Singapure.
    Ik dacht dat jullie per ongeluk in India waren uitgestapt.
  6. Ivo:
    10 november 2009
    Opmerkelijk detail: Het lijkt er op dat mensen betaald worden naar hun etnische afkomst, of thans nationaliteit. Zo verdient een Chinees tegen de 1000 dollar per maand, maar als je uit india komt, ligt dit tegen de 500. Kom je uit de filipijnen, dan werk je waarschijnlijk in de schoonmaak en verdien je in de 300 dollar per maand, maar is kost en inwoning wel geregeld.

Hoge leiders binnen de overheid verdienen hier goud zo wordt gezegd. Ze worden zo goed betaald om ze op het rechte pad te houden.

Groetjes!

Waarom dit is, geen idee
  7. mireille:
    10 november 2009
    Hoi!

Zo dus jullie zijn in die korte tijd alweer bijna ingeburgerd in singapore EN india, dat doen jullie goed:) Wel snel weer berichrjes typen want we blijven benieuwd! (Maar niet TE veel tijd besteden achter de computer hoor!)Hier alles ok! Laat snel nog wel weer een langer berichtje achter! Groetjes! Kus van Rick en Mireille
  8. Margo:
    12 november 2009
    Jullie genieten lekker, zo te horen. Goed teken dat jullie niet te veel tijd besteden aan reisverslagen, het gaat vooral om jullie eigen beleving daar!! We leven helemaal met jullie mee. Als we maar weten dat het goed met jullie gaat.. Dikke knuffel, Margo