Cameron Highlands, Penang, Langkawi

21 november 2009 - Langkawi, Maleisië

Momenteel regent het hier in ons kleine paradijsje, dus de hoogste tijd om eens op internet te gaan en onze afgelopen dagen te beschrijven.

Cameron Highland

Zoals geschreven in het vorige blog, gingen we voor de top van de berg in de Cameron Highlands. Dit hebben we te voet gedaan over een vooraf uitgestippeld pad. Dit pad (trail 1 op http://bit.ly/28zyp9 ) bleek inderdaad zeer pittig te begaan. Wij vonden het zwaar, maar onze metgezel trok het al helemaal niet. Na 2.5. oplettend klimmen (oppassen voor slangen, bloedzuigers e.d.) hadden we uiteindelijk de top bereikt en konden we genieten van het mooie uitzicht (foto). Daarna moesten we helaas weer naar beneden. Een reis die veel langer duurde dan verwacht. Uiteindelijk kwamen we dan aan bij de Thee fabriek, waar we wat lekkere gebakjes hebben gegeten en een bak goede thee hebben gedronken. Ook hadden we het geluk dat we met iemand mee konden rijden, terug naar het dorp.

De volgende dag was het al weer de hoogste tijd om weer verder te reizen. We waren van plan om direct naar langkawi te gaan, maar door de lange reis hebben we een tussenstop gemaakt op het eiland Penang.

Penang

Zonder reservering moesten we van de keer zelf op zoek naar een hostel. Veel sneller dan verwacht vonden we een straat vol met hostels, waar we belanden bij de zgn Jim's place. De eigenaar Jim, een indier die meer weg had van een jamaicaan, bleek heel erg aardig en behulpzaam te zijn. Iets wat de vieze douche compenseerde. Niet ongewoon hier in azie, worden douches nog wel eens met toilets gecombineerd. Dus, neem een NL toilet, en voeg daar een douchkop aan toe. Het probleem bij deze douche was echter, dat hij enorm begon te stinken zodra het water in aanraking kwam met de afvoer.

Hoe dan ook, we hadden een bed en dat voor 2 euro p.n p.p in het centrum van George Town.

George Town viel ons overigens enorm tegen. Het barst er van de prachtige historische gebouwen, maar niemand lijkt ze beheren. De helft staat dan ook op instorten, en de maleisiers zelf prefereren blijkbaar nieuwbouw. Daarnaast is er in de stad veel te veel verkeer. Dit in combinatie met kleine straatjes en onbegaanbare stoepjes, maakt het vrijwel onmogelijk om als voetganger relaxed te lopen. Ook was het oppassen voor de handtassen aangezien deze vaak uit handen worden getrokken door mannen op brommertjes. Ons is gelukkig niks overkomen, maar heb wel 1x de indruk gehad dat twee mannen op een scooter ons had 'gespot'. Na oogcontact reden ze ook direct weg.

Ook het strand van Penang viel een beetje tegen. Het water was niet echt schoon (naar het gevoel viezer dan de Nzee) en veel van het strand was weggeslagen door de tsunami van 2004.

Langkawi

Het strand op Langkawi bevalt ons tot op heden stukken beter. Naar mijn idee een klein paradijsje, maar als ik de verhalen zo hoor gaat het in Thailand alleen maar beter worden. Dus we zijn erg benieuwd. Naar langkawi zijn we overigens gereisd met de boot. In deze boot zaten opvallend veel vrouwen met burka's. Waarna we tot de conclusie kwamen dat Maleisie bij uitstek een geschikt vakantie land is voor mensen uit het midden oosten. Het is er goedkoop en het land is overwegend islamitisch.

We verblijven op Langkawi in het Gecko Guesthouse, waar we 30 ringets betalen per nacht (=3 euro p.p). Het Guesthouse is een enorm populaire plek voor backpackers, er hangt een enorm goede sfeer. Er verblijven heel veel gezellige mensen, alcohol is goedkoop (Heel langkawi = tax free) en het zit dicht bij het strand. Omdat we wisten dat het zo'n populaire plek is, wilden we van te voren bellen om te reserveren. Toen we dit vertelden tegen Jim (Guesthouse @ penang), bleek dat Jim bevriend was met de eigenaresse van Gecko en heeft hij persoonlijk gezorgd dat we een mooie kamer konden reserveren. Dit was maar goed ook, want toen we aankwamen zat alles verder al vol, maar was er speciaal voor ons een kamer vrij gehouden. Daarnaast krijgen we zelfs 5 ringets korting per nacht (andere bezoekers betalen 35).

Tot slot.

Dit was zo ongeveer een globale beschrijving van de afgelopen dagen, natuurlijk hebben we veel meer mee gemaakt, maar die verhalen komen later nog wel bij de fotos.

Overigens zijn er weer een aantal nieuwe fotos bijgeplaatst.

Groetjes!

1. Ivo:
    21 november 2009
    Ook nog wat leuks :) we staan samen met een bruidspaar op de foto. Terwijl wij bloemen gooien, met uitzicht op de thee plantages.

Rare aziaten:)
  2. Margo:
    21 november 2009
    Hoi, nu pas voor het eerst de foto's gezien. Wat is het daar mooi zeg!! Stomverbaasd, zo groen en vruchtbaar. Jullie zien er goed uit, lekker relaxed, heerlijk om te zien. Veel variatie in jullie reis en jullie beleven mooie ontmoetingen met mensen. Heel veel liefs van mij.
  3. Ger en Zlata:
    Hallo luitjes,
    Fijn om jullie verhaal weer te lezen, de foto's zijn prachtig, goed dat jullie makkelijk contact maken, zoals met Jim die iets voor jullie regeld. Zo te lezen, is de douche in Den Haag zelfs een hele luxe. Groetjes en een dikke kus.
  4. Saar:
    22 november 2009
    DIe enge 3 hoorn koppige kever wil ik niet tegen komen..! ;)
  5. Majka:
    22 november 2009
    Hoi Roos en Ivo!
    Wat leuk om te zien en te lezen wat jullie allemaal al gedaan en gezien hebben! Het is duidelijk dat jullie genieten van al het moois om jullie heen! Fijn om te zien! Ik vond alleen die kever minder..brrrr.....
    Veel plezier nog!
    Liefs, Majka
  6. Lotte:
    23 november 2009
    Wauw, wat een pracht plekken ej! maar het is dus ook niet non stop mooi weer, nja mss ook lekker om een beetje af te koelen ;)
    ook heerlijk dat je eigenlijk gewoon alles kan doen wat je maar wilt, alles is er toch zo goedkoop.
    Nog heel veel reisplezier!
    Liefs je zusje
  7. Nanny:
    24 november 2009
    Waauww!! Wat een mooie natuur zeg. Had je ma om de site gevraagd dus de foto's doorgenomen en ff een reaktie. Nou een reis om noiit te vergeten datzie ik wel. Verder nog een prachte reis verder.
    Groetjes Nanny
  8. Maikel:
    SUPER TOFFF ALLEMAAL!!

Ben echt zo verschrikkelijk jaloers op jullie! Al die foto's zo te zien en vooral ook wat jullie allemaal doen....zucht...pas maar op dat ik straks niet ineens naast jullie sta hihi

MAARUH... heb ik nu verkeerd gekeken of staat er nog geen foto op van ons lieve beertje:(?
    xxx
    Maikel
  9. Ivo:
    25 november 2009
    Tsja mooie natuur, dat is het inderdaad. We hebben veel fotos gemaakt, maar slechts wat willekeurige gekozen.

@Maikel: We zullen 't beertje er ook nog opzetten, momenteel zorgt hij voor de bewaring van de sleutels :)
  10. Dunja:
    25 november 2009
    Leuk om jullie verhalen te lezen! x
  11. Ellen:
    13 december 2009
    Heeee Roos en Ivo!

Wat een geweldige verhalen en supermooie foto's van in de jungle!

Ik ben nu wel een klein beetje jaloers! wat een mooie natuur daar!

Heelveel plezier nog en een dikke kus, Ellen