Eiland hoppen

30 november 2009 - Ko Pha Ngan, Thailand

Sinds onze vorige blog bericht hebben we alleen maar vertoefd op plekken met prachtige stranden en tropische warmtes. We beginnen waar we zijn gebleven, op Langkawi.

Langkawi

Het leuke guesthouse waar we zaten heeft ervoor gezorgd dat we binnen no time een grote groep mensen hebben leren kennen. Allemaal relax, gezellig en ongedwongen. Er zaten een boel Nederlanders in dit gebied. Maar de mensen met wie wij optrokken waren bijna allemaal niet-Nederlanders.

Op de foto's die we op de site gezet hebben kun je een impressie krijgen van o.a onze sunset party en het restaurantje waar we bijna elke dag naar toe gingen.  De eerste keer dat we in dit restaurantje gingen eten, waren we met een Canadees (Shawn) en een Belgische (Rika). De prijzen hier waren zo laag en het eten was zo lekker dat we hier terug bleven komen, elke keer met meer mensen. Op de laatste dag aten we hier met een groep van 12, om de verjaardag van Rika te vieren.

Een andere leuke plek was een (hippie) barretje op het strand met lage tafels en kleedjes, waar elke avond live muziek was. Hier hebben we een aantal avonden met een groep mensen gezeten, lekker biertjes drinken en shisha (waterpijp) roken.

Na zes dagen chillen was het weer tijd om door te gaan. We wilden het liefst direct naar eilanden aan de oost kust van Thailand, maar door de lange reistijd hebben we besloten om een tussenstop te maken aan de westkust, in Krabi. Als je onze kaart af en toe bekijkt, zul je zien dat de geplande route af en toe veranderd. We passen onze plannen onderweg veel aan, a.d.h.v. verhalen van anderen en dingen die we tegenkomen. In Thailand kunnen we nu maar 15 dagen verblijven, dan verloopt onze overland visa. Dus moeten we over 10 dagen naar Cambodia en dan kunnen we weer terug..

Krabi (Thailand)

We wilden hier graag naar een meer afgelegen strand, waar veel backpackers zouden zitten en waar je kan rots klimmen. Omdat de reis hiernaartoe echter veel langer duurde dan gepland, konden we hier niet meer naartoe. We kwamen dus uit op een veel toeristischer gebied, Ao Nang beach. Hier waren veel resorts, maar gelukkig vonden we ook een goedkoper plekje. Voor 5 euro pp hadden we hier een eigen bungalow'tje, waar we 3 nachten zijn gebleven. 'S avonds konden we hier ook heerlijk meegenieten van de muziek van de barretjes 20 meter verderop.

Naar deze barretjes zijn we zaterdag ook heengegaan. Lekker stappen op een zaterdagavond was ons idee. Om half 11 zag het er al gezellig uit in het kleine zijstraatje. Toen we eenmaal bij het eerste barretje aankwamen was duidelijk dat meer dan driekwart van de mensen daar Thaise vrouwen (of manvrouwen, wat moeilijk te zeggen is) waren. Ze probeerden ons allemaal naar binnen te 'lokken' met aanbiedingen van drankjes of het showen van zoveel mogelijk huid door korte rokjes en truitjes. Achteraan van de straat zagen we een reggea bar, dus die hielden we als doel. Terwijl we hiernaar onderweg waren voelden we ons net beroemdheden op de rode loper, aan alle kanten aangeproken en aangeraakt.

Tijdens ons verblijf op Ao nang zijn we een dag naar een rustiger strand gegaan met een 'longtailboat'. De boottrip zelf was ook al een hele leuke ervaring! Samen met een aantal locals en toeristen klommen we in de boot (zie bv. deze), die een aantal meter van de kust afligt. De boot heeft een lange ijzeren pijp achteraan zitten, waar de schroef aan vastzit, die wordt aangedreven door de motor van een auto. De schroef kan naar alle kanten bewogen worden, waardoor gestuurd wordt. Meet een flinke vaart worden we naar verschillende strandjes gevaren, met mooie uitzichten onderweg. Op het strand waar we uitkwamen was ook een prachtige, grote grot. Hier waren mensen steil omhoog aan het klimmen.

Ko Pha-Ngan

We wilden nu graag naar een rustigere, minder toeristische plek, dus zijn we naar Ko Pha-Ngan afgereist, een eiland aan de oostkust van Thailand. En rustig is het zeker op ons eigen plekje!! We zitten in een bungalow direct aan het strand, met een hangmat op onze veranda. Dit is echt een pardijsje op aarde, we hebben het gevoel dat we hier bijna alleen zitten en vielen gister in slaap met het geluid van de zee en de krekels.

Zwemmen in de zee gaat hier alleen niet heel makkelijk, omdat het een heel lang eind ondiep blijft en er veel dood koraal ligt. Ze zeggen dat er op 300 meter van het strand een koraal rif ligt, dus als we een snorkel setje hebben gekocht gaan we dat zeker even bekijken!

Overmorgen gaan we naar een feest waar dit eiland wereldberoemd om is: de Fool Moon Party. Duizenden jongeren komen hier naar toe om te drinken en te dansen in het zand. We zijn heel erg benieuwd hoe dit gaat worden dus daar lezen jullie de volgende keer meer over!

1. Lotte:
    30 november 2009
    Poosje niks gehoord, maar alweer veel beleeft zo te zien! Jullie zijn daar in een paradijsje beland, en ook leuk dat jullie zo veel contact hebben met andere reizigers.
    Zou je ook niet verwachten trouwens, een rooiebuurt in Krabi :P
    Nou nog heel veel reisplezier, en feestze, op de FoolMoonParty, lijkt me leuk! :D
  2. Ger en Zlata:
    30 november 2009
    Hallo, toevallig vandaag bij yorin travel op tv
    het eiland gezien waar jullie nu zijn en werd de FoolMoonparty genoemd.. Hebben jullie ook het emmertje met drank gekocht? Heel bijzonder. Volgen jullie op de voet, veel plezier verder. Groetjes
    Pa en Ma
  3. Margo:
    30 november 2009
    Dank voor jullie thaise nummer, vandaag ontvangen. Ik geniet ongelooflijk mee met jullie belevenissen, Jullie beschrijven het levendig, ik zie het helemaal voor me! Mooie afwisseling tussen rust en drukte, en opdoen van gezellige contacten. Jullie lijken wel iets meer in een soort van rust te zakken, wat meer tijd te nemen op een plek; dik gelijk! En juist leuk dat jullie plannen steeds veranderen en verfijnen, daar zie en hoor je pas wat de moeite waard is, dat is het echte ontdekken. Dikke knuffel, margo
  4. Ivo:
    2 december 2009
    Vanavond is inderdaad de full moon party, waar we uiteraard heen gaan:). Hoop enkel dat het droog blijft, het heeft al geregend, maar er zit nog steeds regen in de wolken.

Groetjes!
  5. Q:
    3 december 2009
    Zoo ik zal het maar eerlijk bekennen, ik heb er helemaal niet aan gedacht jullie te tikken. Ik ben wel heel benieuwd naar hoe het jullie vergaat en hoe het weer/ uitzicht/ mensen/ vervoer is daar zo dus ik ga jullie hele verhaal nu lezen :D. Ik wens jullie nog een vette verdere reis!
  6. Q:
    3 december 2009
    Rest mij nog 1 brandende vraag haha, hoe gaat het met de schoenen?!

Groetseltjes Q
  7. Frederike:
    4 december 2009
    Wow wat een mooie foto's en leuke verhalen! Heel veel plezier daar en superleuk om te lezen allemaal!
    Ik ga nog even verder met m'n Mal Adaptief paper, :(
    XXX Fré
  8. Jolanda:
    4 december 2009
    Haai Ivo en Roos!

Wauw zeg, jullie hebben al een heleboel gedaan en gezien! Mooie foto's en het bevalt jullie daar allemaal goed zo te lezen! Gelukkig!:)
    Nou , we zijn benieuwd naar de verderde verhalen, maar jullie zitten nu op een erg relax plaatsje! Of zijn jullie ondertussen alweer ergens anders??

We volgen jullie! Geniet daar lekker!! Liefs, X
  9. Ivo:
    7 december 2009
    FYI, aangekomen in bangkok
  10. Ivo:
    8 december 2009
    @Q hehe, met de schoenen gaat het prima! Ze hebben zich al bewezen in het regenwoud. Verder ook uitstekend om lange afstanden mee te doen met de rugzak :)

Nice! Vandaag geboekt naar Cambodia. Daar gaan we morgen 0700 naar toe en komen we zo rond 't avond eten aan.

Garoeten!
  11. Dunja:
    10 december 2009
    Wat een naar leven hebben jullie toch :-)
  12. Ellen:
    13 december 2009
    Weer geweldige foto's!
    Hoe was de fullmoonparty, lijkt me zo gaaf om een keer mee te maken!
  13. Rico:
    20 december 2009
    Leuk verhaal; zie je veel waterpijpen daar?

Groet Rico
    H2joy waterpijpplatform